Zimny prysznic czy gorąca kąpiel

Wiele osób zastanawia się, w jaki sposób lepiej się myc – brać zimny prysznic, czy gorącą kąpiel? Oczywiście, nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie. Na pewno, kiedy wracamy do domu przemarznięci, powinniśmy raczej wykąpać się w gorącej wodzie, niż z chłodnej, aby skutecznie rozgrzać ciało, poprawić krążenie, uniknąć przeziębienia, rozluźnić skurczone z zimna mięśnie. Natomiast podczas upału o wiele milej jest wykąpać się w zimnej wodzie, a przynajmniej letniej. Także po intensywnym treningu warto umyć się w zimnej wodzie. Zwłaszcza po treningu odchudzającym jest to bardzo wskazane, gdyż chłodna woda pomaga redukować cellulit. Jeżeli pomysł zimnego prysznica nas przeraża, nawet wtedy, gdy jesteśmy zgrzani po treningu, możemy najpierw umyć się w ciepłej wodzie, a potem spłukać w letniej, na koniec zaś w całkowicie zimnej wodzie. Chłodna kąpiel z pewnością ans zahartuje, pobudzi krążenie, pomoże pozbyć się cellulitu. Dlatego też ta forma kąpieli jest bardzo wskazana, co nie oznacza, ze mycie się w gorącej wodzie jest złe.

Witam na moim serwisie! Strona poświęcona jest szeroko pojętej medycynie. Wpisy jakie są tutaj zamieszczane wynikają z mojej wiedzy i dużego doświadczenia jako lekarz- posiadam 30 letni staż pracy. Jeśli masz jakieś pytania skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)