Sporty, które zwiększają masę mięśniową

Jeżeli zależy nam na tym, aby zwiększyć masę mięśniową, musimy trenować siłowo. Możemy podnosić ciężary, podciągać się na drążku czy robić pompki. Warto ćwiczyć w ten sposób co drugi dzień przez co najmniej godzinę, wykonując po kilka serii tego samego ćwiczenia z dziesięcioma czy dwudziestoma powtórzeniami. Dobre efekty daje też naprzemienne trenowanie różnych partii mięśni. Jednego dnia można trenować nogi i barki, drugiego brzuch i biceps, trzeciego plecy. W dni, gdy nie idziemy na siłownię, możemy albo odpoczywać, albo wykonywać jakąś inna aktywność sportową, na przykład biegać czy pływać. Ćwiczenia tego typu też zwiększają masę mięśniową, aczkolwiek w wolniejszym tempie. Wzmacniają za to nasze mięśnie, poprawiają kondycję i sprawność. Warto też pamiętać o spożywaniu dużej ilości białka, które pomoże zbudować silne i duże mięśnie. Białko zawarte jest nie tylko w mięsie i nabiale, ale też w orzechach oraz roślinach strączkowych. Należy pamiętać o jego jedzeniu zwłaszcza tuż po treningu, aby zregenerować zmęczone mięśnie.

Witam na moim serwisie! Strona poświęcona jest szeroko pojętej medycynie. Wpisy jakie są tutaj zamieszczane wynikają z mojej wiedzy i dużego doświadczenia jako lekarz- posiadam 30 letni staż pracy. Jeśli masz jakieś pytania skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)