Ryba na talerzu

W ostatnich latach pojawiło się dużo kampanii społecznych nawołujących do jedzenia ryb. Statystyki pokazują, że w naszym jadłospisie jest mało pozycji, które zawierają rybę lub owoce morza. Na talerzach przeważa smażone mięso, ziemniaki, garstka warzyw. Już od dawna wiadome jest, że ryby zawierają ogromną ilość kwasów omega-3 i omega-6, które mają zbawienny wpływ na nasze zdrowie i wygląd zewnętrzny. Jedną z bardziej wykwintnych ryb jest tuńczyk. Najpopularniejsze są cztery gatunki: długopłetwy, opastun, bonito i tuńczyk błękitnopłetwy. Najzdrowszy jest wtedy, kiedy podawany jest na surowo, czyli w postaci sushi. Można go jeść marynowanego, grillowanego, pieczonego lub wędzonego. Ryba ta ma bardzo dużo właściwości odżywczych, zdrowotnych i zawiera wiele witamin. Witamina A ma zbawienny wpływ na nasze oczy, witaminy z grupy B wspomagają produkcję czerwonych krwinek. Mięso z tuńczyka zawiera w sobie dużo wapnia, który wzmacnia kości i zęby. Warto wprowadzać ryby na nasze stoły, ponieważ są nieocenionym źródłem wielu wartościowych składników i wspomagają nasz układ nerwowy.

Witam na moim serwisie! Strona poświęcona jest szeroko pojętej medycynie. Wpisy jakie są tutaj zamieszczane wynikają z mojej wiedzy i dużego doświadczenia jako lekarz- posiadam 30 letni staż pracy. Jeśli masz jakieś pytania skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)