Jak jeść zdrowo w świecie niezdrowego jedzenia

Frytki, pizza, jedzenie na wynos, napoje gazowane, posiłki na mieście, jedzenie w puszkach, w proszku, w kostkach. Wszystko tak proste i na wyciągnięcie ręki. Co zrobić, by w świecie instant po pierwsze nie oszaleć, a po drugie i trzecie nie przytyć i żyć zdrowo. Pierwszą i naczelną zasadą jest: jedz w domu. Nie znaczy to, że oszukasz w ten sposób system i zamówisz do domu pizze (choć ostatecznie i to lepsze, bo przynajmniej możesz zamrozić jej część, a nie zjeść od razu całość). Jedzenie w domu to samodzielne przygotowanie posiłku. Nawet najprostszych. Jedząc w domu kontrolujesz jakość składników, ale też ich ilość. Talerz domowej pomidorowej ma tylko 40 kcal, tej z puszki 110. Zupy (ale nie te z papierka) są w ogóle bardzo dobrym pomysłem. Ciepłe, sycące, zdrowe, niskokaloryczne. Kolejną ważną zasadą jest ta powtarzana jak zdarta płyta: jedz warzywa. Prawdziwe i proste. Uchronić się przed śmieciowym jedzeniem może też ci pomóc wzięcie do pracy czy szkoły drugiego śniadania. Zamiast zapiekanki zjesz sałatkę, jogurt, pożywną kanapkę z warzywami. Jeśli jednak masz ochotę na śmieciowe jedzenie jedz je naprawdę od święta i traktuj jak święto. Nie powinieneś dopuszczać do siebie myśli, że jest to łatwo dostępne jedzenie, które możesz mieć na wyciągnięcie ręki. Słodycze postaraj się zastąpić ich zdrowszymi odpowiednikami. Jako przekąski jedz orzechy, postaraj się ograniczyć cukier. Rozpieść się czekoladą, ale tą najwyższej jakości.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)