Czy jajka powinny być uwzględniane w zdrowej diecie

Jakość i smak jajek jest są z pewnością uzależnione od ich pochodzenia i warunków w jakich trzymane są kury, które je znoszą. Najlepiej zatem wpłynie na nasze zdrowie spożywanie jaj pochodzących z pewnych i znanych hodowli, najlepiej od kur z wolnego wybiegu. Warto również wybierać jajka z hodowli ekologicznych, wtedy możemy być pewni, że jaja będą najlepszej jakości. Jajko dostarcza przede wszystkim cennego, prostego białka. Ma ono najwyższą wartość biologiczną ze wszystkich produktów, zawiera bowiem aminokwasy w ilości, która idealnie odpowiada zapotrzebowaniom ludzkiego organizmu. Jajka są niezbędne zwłaszcza przy intensywnym regularnym treningu, są bowiem idealnym pożywieniem dla naszych mięśni. Żółtko zawiera tłuszcz, jak i znaczną ilość cholesterolu. Są również źródłem witamin A, D, E i K oraz witamin z grupy B. Wartość energetyczna jednego średniego jaja kurzego to około 80 kalorii. Jajko jest źródłem tak zwanego dobrego cholesterolu, znacznie wpływa więc na gospodarkę lipidową w organizmie. Zalecenie dla osób z podwyższonym cholesterolem, to spożywać 2-3 jajek tygodniowo.

Witam na moim serwisie! Strona poświęcona jest szeroko pojętej medycynie. Wpisy jakie są tutaj zamieszczane wynikają z mojej wiedzy i dużego doświadczenia jako lekarz- posiadam 30 letni staż pracy. Jeśli masz jakieś pytania skorzystaj z formularza kontaktowego lub skomentuj wpis.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)