//////

Na odchudzanie, sen!

W dzisiejszych czasach dużo pracujemy, posiłki spożywamy nieregularnie i w biegu a do tego nie potrafimy odpoczywać tak jak należy. Skutkiem nadmiaru pracy i obowiązków oraz stresu często są zaburzenia snu. Nasz sen często jest niespokojny, budzimy się w nocy lub nie potrafimy zasnąć, do tego śpimy zdecydowanie za krótko. Dorosły człowiek potrzebuje około 8 godzin snu na dobę, śpimy średnio 5 – 6 godzin. Okazuje się, że sen poza tym, że jest czasem regeneracji naszego organizmu po ciężkim dniu, a też ogromny wpływ na naszą wagę. Naukowcy stwierdzili, że osoby, które spały za krótko, w ciągu dnia zjadają ponad 500 kalorii więcej niż osoby, które śpią długo. Do tego badania pokazują, że więcej na wadze przybierają osoby, które w wieku dojrzewania zaczęły spać krócej, niż te, które nie zmieniły swoich nawyków. Na tej podstawie postawiono tezę, że niedobór snu, może być jednym z czynników powodujących otyłość w późniejszym wieku. Pamiętajmy więc o tym by spać dłużej, wyjdzie nam to tylko na zdrowie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *