//////

Leczenie uporczywego trądziku

Trądzik to zmora, która dotyka nie tylko nastolatków. Czasami na tę chorobę zapadają również osoby po dwudziestce czy po trzydziestce. Trądzik może wynikać z różnych przyczyn, na przykład z braku równowagi hormonalnej w organizmie, z niezdrowego pożywienia, z braku higieny. Aby go usunąć, należy zrobić badania hormonalne i w razie jakiś zawahań, zacząć przyjmować odpowiednie leki. Gdy jednak badania nic nie wykażą, trzeba po prosu zmienić nawyki na zdrowsze. Przede wszystkim trzeba wyeliminować z diety słodycze i fast foody, a także wszelkie produkty silnie konserwowane. Niewskazany jest też tłuszcz zwierzęcy, natomiast tłuszcz roślinny, zwłaszcza oliwki, awokado i orzechy, mogą bardzo pomóc w walce z trądzikiem. Warto też jeść dużo produktów z wysoką zawartością błonnika, jak produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce. Błonnik oczyszcza bowiem organizm z toksyn. Podobną funkcję posiada woda mineralna, rumianek, skrzyp, bratek. Trądzik można też leczyć sportem oraz sauną. Pocąc się, usuwamy bowiem z organizmu toksyny powodujące problemy z cerą.

Praca dla chirurgów

Lekarze, którzy zostają chirurgami, cieszą się szczególnie dużym szacunkiem społecznym i zarobkami. Ich praca jest jednak bardzo odpowiedzialna i każdy, najmniejszy nawet błąd, może mieć poważne konsekwencje. Dlatego też chirurdzy powinni być ludźmi niezwykle odpowiedzialnymi, rzetelnymi i uważnymi. W zawodzie tym liczy się tez pewność ręki i duża siła fizyczna oraz wytrzymałość. Operacje trwają bowiem czasami przez kilka godzin, a w tym czasie chirurg musi z niezmienną siłą i pewnością ciąć ciało, trzymać haki, szyć, wykonywać różne inne zabiegi. Dlatego też w przypadku chirurga absolutnie wykluczone jest picie alkoholu, nie tylko przed praca, ale też w ogóle. Alkohol bowiem bardzo osłabia precyzję ruchów i pewność ręki. Chirurdzy powinni w ogóle prowadzić bardzo zdrowy tryb życia, uprawiać sport, dobrze się dożywiać i wysypiać. Od ich kondycji wiele bowiem zależy. W zamian za duże zdolności i starania wkładane w wykonywanie zawodu, chirurdzy mogą liczyć na atrakcyjną i dobrze płatna pracę w wielu miejscach.

Czym jest depresja poporodowa

Przyjście na świat małego dziecka zwykle jest postrzegane jako wielka radość i szczęście. Niestety czasami życie matki zmienia się tak bardzo, że wpada ona w stan określany przez lekarzy jako depresja poporodowa. Jej najczęstsze objawy to smutek, obawa, lek, że nie wychowanie dziecka będzie zadaniem ponad siły. Często towarzyszy temu brak snu, łaknienia. Najczęściej tego typu objawy są związane z hormonami „szalejącymi” w organizmie kobiety. Po około dwóch tygodniach wszystko powinno wrócić do normy. Zdarzają się też przypadki nietypowe, kiedy depresja zaczyna się w kilka miesięcy po narodzinach dziecka. Matka ma poczucie, że nie panuje nad swoim życiem. Czuje się mało atrakcyjna fizycznie i intelektualnie. Dziecko zamiast radości, wyzwala w niej poczucie winy i smutek. Wtedy trzeba zasięgnąć już porady lekarza specjalisty. Depresji można również zapobiegać. Nie należy się zbyt gwałtownie odchudzać. Trzeba prosić o pomoc w opiece nad dzieckiem męża i inne bliskie osoby. Należy znaleźć chwilę dla siebie, zadbać o swój wygląd, odpocząć.

Psychoterapia sposób na depresję

Zazwyczaj w przypadku depresji leczenie farmakologiczne nie wystarczy, jest mało skuteczne. Dopiero połączone z psychoterapią może dać skuteczną pomoc choremu. Psychoterapeuta pomaga pacjentowi znaleźć przyczynę jego choroby. Każdy chory, który decyduje się na sesje terapeutyczne z lekarzem psychiatrą, zazwyczaj nie zna przyczyn swojego stanu. To lekarz, w czasie długich sesji, pomaga mu dotrzeć do tego, co go dręczy i nie pomaga normalnie funkcjonować. Niektóre osoby są bardziej wrażliwe na otaczający świat i szybciej reagują na to, co je spotyka. To, co dla jednych jest problemem do załatwienia, dla osób chorych są przeszkodą, której nie są w stanie pokonać. Psychoterapeuta pomaga zrozumieć, co się z chorym dzieje i co jest przyczyną takiego, a nie innego stosunku do świata. Nic jednak nie jest w stanie zrobić, jeśli pacjent z nim nie współpracuje całkowicie. Szczerość i prób zrozumienia własnego zachowania i postępowania jest podstawą skutecznego leczenia. Jeśli znamy przyczyny, możemy znaleźć lek na wyleczenie.

Przebieg choroby Alzheimera

Choroba Alzheimera jest charakterystyczna dla osób starszych, po sześćdziesiątym roku życia. Ma dość typowy przebieg, a zaczyna się od drobnych zaników pamięci. Jej przyczyną są patologiczne zmiany w mózgu, których przyczyn do tej pory nie udało się lekarzom i naukowcom ustalić. W tym pierwszym okresie te zaniki nie kojarzą się z ową groźną chorobą. Dla wielu osób są po prostu efektem starzenia się organizmu. Chory zapomina o drobnych czynnościach, które były dla niego powszechne: wyłączanie czajnika, zamykanie drzwi wejściowych, droga do domu. Zaczyna zapominać słów. Wydarzenia, które były niedawno są dla niego odległe. Boi się wychodzić z domu. Ponieważ nie wie, co się z nim dzieje, woli izolować się od rodziny i przyjaciół. W tym pierwszym etapie chory bardzo często ma wahania nastroju. Potrafi od nastroju euforycznego bardzo szybko popaść w otępienie i apatię. W drugim etapie chory zaczyna mieć poważne kłopoty z mówieniem, a nawet z poruszaniem. Zapomniana o wydarzeniach sprzed chwili, chociaż jeszcze pamięta to, co zdarzyło się dawniej. Powoli zanika w swój własny świat.

Sport nie tylko dla sportowców

Sport wyłącznie dla sportowców? Nic bardziej mylnego! Przekonaj się o tym jak wielką radość możesz czerpać z regularnej aktywności fizycznej. Zadbaj o swoje zdrowie poprzez ruch i ciesz się doskonałym samopoczuciem już po pierwszym tygodniu treningów. Nie musisz podejmować się trudnej aktywności na siłowni. Nie każdy to lubi i nie dla każdego taka forma ekspresji jest właściwa. Przykładem przyjemnego ruchu może być na przykład wizyta na basenie. Pływanie nie obciąża naszych stawów i sprawia, ze cale nasze ciało aktywne. Fantastyczną propozycją są także marsze przy użyciu kijków nordic walking. Jest to na pozór dość spokojna aktywność jednak także angażuje ona praktycznie wszystkie mięśnie ciała. Jeżeli masz psa uprawiaj sport razem z nim. Dostępne są przeróżne możliwości psich sportów, w których to zarówno Twój psiak jak i Ty musicie wykazać się odpowiednią sprawnością aby wygrać konkurs. Dostosuj wykonywaną aktywność do własnych możliwości. Zaczynaj od krótkich dystansów i nieco łatwiejszych wyzwań. Za kilka miesięcy odnotujesz wyraźny wzrost Twojej kondycji oraz całościowego samopoczucia.

Zęby pod stałą ochroną

Skupiając się na tym aby utrzymać nasze ciało w doskonałej kondycji fizycznej bardzo często skupiamy się przede wszystkim na naszej skórze, sylwetce, włosach czy paznokciach. Nie powinniśmy jednak lekceważyć także tej ważnej części naszego ciała jaką są zęby. Ich odpowiednia ochrona może gwarantować nam doskonałe zdrowie. Natomiast przykre zaniedbanie może prowadzić do bardzo poważnych konsekwencji. Najważniejsze jest bezwzględne uczęszczanie na kontrole dentystyczne. Dość popularny jest strach towarzyszący temu przedsięwzięciu jednak jest to działanie absolutnie konieczne aby wszystko w naszej jamie ustnej było pod najlepszą ochroną specjalisty. Nie należy chyba wspominać o tym, ze zęby powinno myć się po każdym posiłku. Jeżeli nie mamy takiej możliwości należy robić to obowiązkowo rano oraz wieczorem. Oprócz zwykłej szczoteczki i pasty warto zainwestować także w skutecznie płyny do płukania ust. Szczególnie po posiłku przydatna jest także nitka dentystyczna. Szczoteczka powinna być wymieniana przez nas co około trzy miesiące. Piękny i biały uśmiech to nie tylko wspaniałe efekty estetyczne. Jest to także przede wszystkim świadectwo dbałości o samego siebie. Nie tylko na zewnątrz.

Żywność, która inspiruje

Dwudziesty pierwszy wiek stwarza wiele możliwości dotyczących dbania o własne ciało. Za tym idzie także bezwzględna troska o nasze zdrowie. Przykładem takiej dbałości może być z pewnością właściwe odżywianie. Na rynku dostępne jest wiele produktów, które oznaczane są jako tak zwane „Eco”. Warto jednak mimo wszystko czytać także widoczne na opakowaniach ulotki lub etykiety. Jeżeli chcemy jeść to co mamy pewność, iż pochodzi z dobrze wyselekcjonowanych upraw powinniśmy rozważyć możliwość dokonywania zakupów w sklepach wyspecjalizowanych w sprzedaży ekologicznej żywności. Tam spotkamy ogromny wybór najlepszej jakości zbóż, owoców i warzyw, nabiału, pieczywa oraz wszystkiego co potrzebne jest nam do doskonale zbilansowanej diety. Kupując tam mamy pewność, iż nie jesteśmy oszukiwani. Sklepy takie przechodzą bowiem regularne inspekcje, które dbają o to aby towar nam sprzedawany odznaczał się najlepszą jakością. Nie dajmy się zatem zwieść oszustom i bądźmy świadomymi konsumentami. Dbajmy o nasze ciało i umysł przy pomocy najlepszej jakości żywności.

Czekolada nie taka jak się wydaje

W wielu artykułach oraz publikacjach na łamach stron internetowych możemy przeczytać o tym jakie to wspaniałe właściwości ma wszystkim znana czekolada. Powszechnie uważa się, iż podnosi ona poziom serotoniny w organizmie, który to neuroprzekaźnik skutecznie dba o zachowanie przez nas doskonałego nastroju. Mówi się, iż czekolada zawiera także magnez. A to zaś dzięki temu, iż składa się ona z cennego kakao. Czy jednak czekolada rzeczywiście tak wspaniale wpływa na nasze zdrowie? Nie do końca. A przynajmniej nie ta mleczna, którą większość z nas zjada ze smakiem. Tradycyjna tabliczka z bakaliami czy też orzechami o nieco jaśniejszej barwie posiada w swoim składzie najwyżej do czterdziestu procent kakao. Oznacza to, że właściwie posiada ona jedynie nieliczną zawartość cennego magnezu. Także rzekome podwyższenie nastroju nie jest takie jak nam się może wydawać. Prawdą jest, iż czekolada czyni nas nieco szczęśliwszymi. Nie jest to jednak efekt długotrwały, a co gorsza już po kilku chwilach trwającej euforii nastrój nas znacząco się obniża. Jeżeli chcemy korzystać z dobrodziejstw prawdziwej czekolady warto sięgnąć po tę, która ma minimum siedemdziesiąt procent kakao. Nie jest ona tak słodka jak mleczna, jednak z pewnością bardziej korzystna dla naszego organizmu.

Zdrowy styl życia

Dbanie o zdrowie swoje i swojej rodziny to jedno z najważniejszych zadań, jakie przed nami stoi. Zdrowie zależy w szczególności od tego, jaki styl życia prowadzimy, chyba że mamy w genach przekazane takie uwarunkowania, które pozwalają nam zachować świetną kondycję oraz wygląd bez różnego rodzaju dodatkowych starań. Niewielu jest jednak takich szczęściarzy. Dalego też trzeba zadbać przede wszystkim o to, co jemy, gdyż ma to szczególne znaczenie dla naszego zdrowia. Warto o tym pomyśleć jak najwcześniej, a nie zaczynać zmieniać tryb życia, dopiero na przykład w okolicach czterdziestego roku życia, kiedy to zaczynają się pojawiać różnego rodzaju dolegliwości i przypadłości, pogorszenie samopoczucia, zwolniony metabolizm, dodatkowe kilogramy i depresja. Dal kondycji naszych włosów i paznokci również bardzo ważne jest, byśmy się prawidłowo odżywiali, zapewniali sobie w codziennej diecie niezbędny zestaw witamin i mikroelementów. Co ważne, nie należy przyjmować suplementów diety, gdyż nie ma żadnych naukowych dowodów na ich działanie, a jedyne, co jest pewne, to to, że wzbogacają one właścicieli koncernów farmaceutycznych.

Jak przynieść ulgę poparzonej skórze?

Jeśli po ekspozycji na słońce twoja skóra zaczęła niebezpiecznie swędzieć, a do wrażliwości na dotyk doszły dreszcze – może to być oznaka poparzenia. Bezpośrednią, natychmiastową ulgę skórze może przynieść jej schłodzenie, np. podczas zimnej kąpieli. Jednak pamiętaj, że medycyna przekonuje, iż każde poparzenie wymaga konsultacji lekarskiej. Chłodny prysznic lub kąpiel nie powinny odbywać się w wodzie o bardzo niskiej temperaturze, gdyż rozpalony organizm mógłby wówczas doznać szoku termicznego. Aby polepszyć zdrowie oraz kondycję skóry, bezpośrednio po kąpieli nie należy sięgać po ręcznik, a pozwolić aż ciało wyschnie. Jeśli profilaktyka polegająca na stosowaniu kremów z wysokim filtrem UV jest ci obca, w twojej apteczce powinna znaleźć się maść o działaniu łagodzącym. Preparat taki powinien być oparty na pantenolu oraz witaminie E. Chłodne kąpiele połączone z rozprowadzaniem na skórze łagodzących balsamów mogą być niewystarczające. Jeśli do dreszczy dołączyła gorączka – niezwłocznie skontaktuj się z lekarzem.

Kiedy może wystąpić podrażnienie słoneczne?

Beztroskie chwile letniego wypoczynku mogą zamienić się w bolącą dolegliwość, którą jest podrażnienie skóry przez słońce. Należy pamiętać, iż profilaktyka mówi, iż jeśli poparzeniu słonecznemu uległo dziecko do trzeciego roku życia, wówczas nie należy czekać aż objawy same miną. Konieczny jest natychmiastowy kontakt z pogotowiem ratunkowym, ponieważ wyłącznie medycyna oraz wykwalifikowani ratownicy mogą przynieść podopiecznemu ulgę. Jednakże nie tylko bezpośrednie, długotrwałe opalanie może przyczynić się do poparzenia skóry przez słońce. Zdrowy tryb życia podczas wakacyjnych dni polega na regularnym stosowaniu kremów z wysokim filtrem UV. Pamiętajmy, że nawet niepozorny, krótki spacer w pełnym słońcu może być bezpośrednią przyczyną zagrożenia. Najsilniejsze promieniowanie, które destrukcyjnie wpływa na zdrowie ludzkiej skóry, występuje w momencie, kiedy słońce znajduje się w najwyższym punkcie nad linią horyzontu, czyli o godzinie 12:00. Unikaj przebywania w bezpośrednim słońcu w samo południe, a poparzenie słoneczne nie zrujnuje twojego wypoczynku.

Czy opalanie się może być niebezpieczne?

Pierwsze promienie wakacyjnego słońca zachęcają do plażowania oraz ekspozycji skóry na bezpośrednie promieniowanie. Często tak bardzo zależy nam na błyskawicznej opaleniźnie, że całkowicie rezygnujemy ze stosowania kremów z filtrem. Chociaż lekarze przekonują, że zdrowy tryb życia podczas letnich miesięcy to przede wszystkim pokrywanie skóry ciała wysokimi filtrami UV, plażowicze często pomijają tego typu zabiegi. Podrażnienie skóry przez słońce najsilniej nadwyręża zdrowie osób o jasnej karnacji. Może wystąpić także u tych, dla których regularna profilaktyka oparta na filtrach UV jest codziennością, jednakże aplikują zbyt małe ilości specyfiku. Po wystąpieniu podrażnienia skóra niebezpiecznie zaognia się i wykazuje nadwrażliwość na jakikolwiek dotyk. Objawy tego zagrożenia mają najsilniejszy przebieg podczas trzeciej doby. Wówczas ciało może zacząć swędzieć, często pojawiają się również dreszcze. Konsekwencji podrażnienia słonecznego nie należy lekceważyć. Pamiętaj, że jeśli poparzenie wystąpiło u małego dziecka, konieczny jest natychmiastowy kontakt z lekarzem.

Taniec korzystny dla zdrowia

Taniec to wspaniały sposób na spędzanie wolnego czasu. Jest on połączeniem sportu i sztuki. Pomaga schudnąć, poprawia przemianę materii, wzmacnia mięśnie, sprawia, ze stajemy się zwinniejsi i bardziej rozciągnięci. Ponadto taniec odpręża, relaksuje, wycisza negatywne emocje lub przeciwnie, pozwala wyrazić te pozytywne. Osoby, które tańczą zawodowo czy też stosują intensywny trening amatorski, zwykle maja ładne, zgrabne sylwetki z delikatnie zarysowanymi mięśniami. Są też spokojne, odprężone, wyciszone, a przynajmniej są takie większym stopniu, niż byłyby bez tańca. Aby tańczyć bardzo dobrze, trzeba tez oczywiście wykonywać całą masę innych ćwiczeń, na przykład rozciągać się, biegać, pływać. Tańcząc, warto też dbać o odpowiednią dietę, pożywną, lecz lekką, od której się nie tyje. W większości tańców bowiem szansy na największe sukcesy mogą mieć jedynie sooby bardzo lekkie, szczupłe. Zwłaszcza w balecie niska masa ciała to sprawa priorytetowa. Dlatego też myśląc poważnie o tańcu, należy trzymać dietę.

Nagłe skurcze mięśni

Niektórym osobom zdarzają się nagłe, bolesne skurcze mięśni. Zazwyczaj dotyczą one łydek oraz mięśnia sercowego. Skurcze te są bardzo nieprzyjemne, zapierają dech, nie pozwalają się poruszyć przez kilka chwil. Czasami mijają samoistnie, kiedy indziej trzeba wykonać masaż, aby zredukować skurcz. Bywa, że takie skurcze dopadają ans w środku nocy, co jest szczególnie niemiłe i przerażające. Rzecz jasna, takie skurcze mogą wynikać z jakiejś poważnej choroby, jednak zazwyczaj oznaczają po prostu niedobory magnezu i potasu. Kiedy więc mamy podobne problemy, powinniśmy wzbogacić swoją dietę o produkty, które zawierają dużo tych cennych składników. Przy skurczach mięśni warto jeść sałatę, pomidory, ziemniaki, kukurydze, orzechy, rośliny strączkowe, ciemne pieczywo i makaron, a także pić kakao. Zwłaszcza sportowcy oraz osoby intensywnie pracujące umysłowo są narażone na duże zużycie magnezu i potasu w organizmie, zatem powinny na bieżąco uzupełniać te składniki, aby nie doprowadzić do groźnych niedoborów i nie doświadczać skurczy mięśni.